Ouă scoțiene (Rețeta lui Gordon Ramsay).

      Oul scoțian este un aperitiv care poate fi consumat cald sau rece și consta într-un ou fiert moale înfășurat în carne tocata, prajit apoi în crusta de pesmet. 

INGREDIENTE  (8 portii):

  • 8 ouă pentru fiert (temperatura camerei)
  • 650 gr pasta de carnat proaspăt
  • 2 linguri pline cu patrunjel verde tocat 
  • 3 frunze de salvie proaspata
  • 1 lingura cu pudra de mustar
  • coaja rasa de lamaie bio
  • sare și piper 
  • 2 oua mari, pentru bătut
  • 150 gr pesmet
  • faina
  • ulei pentru prăjit

MOD DE PREPARARE:

  • Ouale se fierb pentru 8 minute și se pun imediat în apa rece gheata. Se curăță, se dau departe. 
  • Se pregătesc trei farfurii separate cu faina, pesmet și ouale bătute cu un praf de sare, ca pentru șnițele. 
  • Se îndepărtează pielita cârnatului iar carnea se mărunțește cu o furculita. Se pune în castron impreuna cu pătrunjelul și salvia tocate, coaja lămâie rasa, praful de mustar și sare. Adaugati piper macinat. Se framanta pana la incorporarea ingredientelor.
  • Se formează 8 grămăjoare, egale ca mărime. Se intinde o gramajoara pe o bucata de folie alimentara si se aplatizeaza. Se pune în mijloc oul fiert (se șterge de apa cu un servetel) si se ruleaza carnea în jurul oului pana îl acoperă complet, fara sa rămână porțiuni goale sau fisuri. Se repeta operațiunea cu toate ouale.
  • Se încinge uleiul într-o cratiță, la 150 de grade (foc mediu)
  • Se trece fiecare ou prin faina, ou apoi pesmet. Pentru o crusta crocanta se repun în ou, apoi iar în pesmet.
  • Se prăjesc cate 5 minute pe parte, se scot pe o hârtie absorbanta.

      CE AM FĂCUT EU:

      • Am pregatit doar 4 ouă. 
      • Carnea de carnat am socotit-o 100 grame/portie.
      • Pudra de mustar am pus o lingurita cu vârf la carnea pentru 4 portii.
      • Am fiert ouăle în apa fierbinte, 5 minute din momentul scufundării.
      • Data viitoare voi renunța la coaja de lămâie. Dă cărnii un gust proaspat, dar eu nu sunt obișnuită cu combinația dintre carne și lămâie. 
      • Am folosit un carnat italian, care nu este foarte încărcat de condimente 

      SFATURI:

      • Pudra de mustar o găsiți vrac la magazinele cu condimente. În Cluj sunt, presupun ca și în alte orașe. 
      • Folositi un carnat proaspat cat mai puțin condimentat, fara boia.

      Lasă un comentariu