Chec cu ciocolată.

Nu aveam deloc timp și nici nervi să pregătesc ceva astăzi, dar colega și prietena mea Dorina B a intrat azi în sevraj de ciocolata. Era atât de irascibilă încât mi-am propus să țin în geantă bomboane de ciocolată pentru cazuri de urgență, așa cum îmi țin medicamentele pentru migrenă, în plus m-a luat gura pe dinainte și i-am promis o prăjitură cu multă ciocolată. Mi-am răsfoit un pic rețetele și am decis să i-o fac pe aceasta. Nu este o prăjitură demnă de topul preferințelor mele, dar poate merită să o notați, se pregateste atat de rapid incat uneori v-ar putea scoate din încurcătură.

INGREDIENTE:

  • 125 gr ciocolată amaruie (eu, Amazonas 60% cacao de la Lidl)
  • 125 gr unt topit
  • 125 gr zahăr tos
  • 3 ouă mari
  • 60 gr de făină
  • un praf de sare

MOD DE PREPARARE:

  1. Topiți în două boluri separate untul si ciocolata, la microunde sau baie de aburi.
  2. Bateți cremă ouăle cu zahărul și praful de sare. Trebuie să crească mult in volum.
  3. Adăugați în fir subțire untul topit (rece, nu fierbinte). 
  4. Adăugați ciocolată topită.
  5. Puneti făina, încorporând câte o lingură.
  6. Aluatul rezultat trebuie să aibă o consistență asemănătoare cu înghețata cremoasă.
  7. Ungeți o formă de chec, tapetați cu hârtie de copt.
  8. Turnați compoziția, nivelați.
  9. Dați la cuptor 20-30 de minute, 180 grade cuptor preîncălzit. Dacă țineți checul mai puțin de 20 de minute va fi ca un sufleu, aproape crudă in mijloc și se mănâncă cu lingurița. Dacă îl tineți 30 de minute va avea consistența unui chec (pe cea din imagine am tinut-o 30 de minute, 180 grade), cu coajă casantă precum brownie și miezul solid dar un pic umed si lipicios. Vă recomand să o consumati cu o lingura zdravănă de frișcă naturală puțin îndulcită.
Lasă un răspuns

