Tartă din aluat sfarâmicios, cu gem de caise.

Dacă vă este poftă de ceva dulce şi nu aveti multe ingrediente prin frigider sau cămară, acesta este desertul ideal. Timpul de preparare este de 10 minute, coacerea durează 35-40.

INGREDIENTE:

  • 1 ou
  • 300 gr faina
  • 100 gr zahar
  • 100 gr unt foarte rece
  • 6 gr praf de copt 
  • un praf de sare
  • coaja rasa de lamaie
  • un gem, de preferat nu foarte dulce

USTENSILE:

  • 1 forma de tartă cu diametru de 23 cm
  • 1 bol sau procesor 
  • hartie de copt

MOD DE PREPARARE:

  1. Asezati toate ingredientele într-un bol, cu excepția gemului, și începeți sa frământați cu mana pana se trasforma totul în firimituri mari. Eu le-am pus pe toate în robot și am mixat cu impulsuri scurte pana s-au ales firimiturile.
  2. Ungeți forma cu un strat subțire de unt si asezati o hârtie de copt pe fund.
  3. Presarati cam 3/4 din aluat în forma. Dacă rămân spații goale umpleți-le cu  bucatele de aluat. Bateti de câteva ori forma de tartă de blatul bucătăriei astfel încât să se așeze mai bine aluatul. Nu intindeti și nu striviți aluatul, trebuie sa aiba aspect de crumble.
  4. Intindeti pe suprafața gemul care va place sau de care vreți sa scăpați pentru ca nu se consumă.
  5. Peste gem lasati sa cada restul firimiturilor.
  6. Dati la cuptorul incins in prealabil la 180 grade, 35-40 de minute. Controlați după 30 de minute, timpul de coacere depinde de cuptorul fiecăruia. 
  7. Lasati sa se racesca pe un grătar de bucatarie.Eu am folosit gemul de caise al mamei, care nu are egal în lume. Mama este regina dulceturilor și a geamurilor, din păcate eu nu i-am moștenit harul. Dacă situația mea materială ar fi fost alta mi-aș fi făcut fabrica de gemuri după rețetele ei. In cazul in care sunteți la dieta, puteți folosi un unt mai sărac în grăsimi și gemul de prune de Topoloveni. Dacă sunteți gurmanzi ca mine, peste gemul de caise și aluatul de deasupra puteți presara cativa biscuiți Amaretti zdrobiti. Combinația dintre dulce și amărui este sublimă.
Lasă un răspuns

